czwartek, 14 sierpnia 2014

Szlakiem rumuńskich monastyrów

W środę wstaliśmy o 5:45. Powodem tak wczesnej pobudki była planowana od wielu dni wycieczka do Rumunii. Uszykowaliśmy śniadanie i po posiłku ruszyliśmy w drogę. Granicę ukraińsko-rumuńską przekroczyliśmy bez żadnych problemów. Mieliśmy okazję zwiedzić średniowieczne monastyry, które są wpisane na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO. Wywarły one na nas duże wrażenie. Po drodze do Czerniowiec- czyli małego Wiednia zatrzymaliśmy się także w nowocześniejszym monastyrze. Został on zbudowany z rozmachem. Carskie Wrota, kopuły  oraz ramy obrazów ociekały złotem. W Czerniowcach udaliśmy się na Mszę Świętą , która odbyła się w małej bazylice. Wszyscy byliśmy zaangażowani w jej przebieg, ponieważ była ona odprawiona specjalnie dla nas. Podjechaliśmy pod miejscowy  Uniwersytet, który także znajduje się na liście UNESCO. Przechadzaliśmy się ulicami tego urokliwego miasta. Zwieńczeniem naszej wycieczki była pizza w jednej z lokalnych restauracji. Do Kamieńca Podolskiego wróciliśmy padnięci ale bardzo zadowoleni. Podczas podróży samochodem odmówiliśmy cztery różańce w intencji pokoju na Ukrainie.